Monday, August 24, 2009

Shopping in moderation??



Ever since Ramadhan started, I’ve opted to quarantine myself from any unnecessary shopping and mall hopping. Yup I’m trying to confine myself from over spending and be thankful and make do with what i have. Yes sometimes I have to admit moderation is by far my motto, yet I cant contained myself from spending!!! So I guess this is a good month to start a good deed. Hopefully it will continue after the months end.
;


I’m learning to curb my spending habit and I hope and pray that I am tough enough to do it. insyAllah. But if in the near future there is an entry on shopping pls don’t hate me as I said before I hope to do it in moderation..so there will still be something that I need once in a while…hehehe.

7 comments:

adriana az said...

salam makcik...semoga niat"penghijrahan"kau tu dimakbulkan Allah..:)
moderation is THE way of life..btol tak?
p/s:did u get my earlier comment?

Ella said...

yelah tu sis..hehehheheh.
me mmg takde mood shopping skrg ni...
tak taulah nape..
meby sbb la ni takleh pakai high heel,
tak leh pakai baju yg fit to body. so tu yg mood merundum tu...

kaezrin said...

oh me too...but my hands itchy everywhere..but really hope i can save some money too..

abrahyn said...

shopping itu membahagiakan! selalunyer time shopping tak ingat...dah balik baru nyesal! (tu i ler tuh :p)

Amelia Khalik said...

Na..yea tgh niat nak berhijrah nie..insyAllah..hehehe..btw..which comment yea?

Ella..same here masa i preggy dulu..semua tak moh..bag pun tak moh..hehehe..takper tunggu lah si kecik dah klua esok..kekeke

Elin..hahaha..u very d itchy yeah..if ur bank account permit ok what..hehehe..i nie bank account hubby sebab tuh lah kena blajar sket..hehehe

Abrahyn..betul3x..mcm upin dan ipin dah i nie..hehehe..most of d time i nie impulsive shopper sebab tuh lah balik jer dah nyesal..kat mana lak nak melaram baju yg tadi beli tak hingat dunia!!! kekeke

:: LadyVerde + Mr.Doc :: said...

owhhh u tell me about it!
but the thing is not for raya...haishhhhh...the general spending nie yg nk control...
nasib baik i jenis yg suke pikir ribu2 kali before membeli...suke nye memanjang je...tp kene try ribu2 kali bru beli

Amelia Khalik said...

verde..good lah u jenis yg try ribu2 kali..not like me impulsive buyer pas tuh regret later. I'm trying gak lar bila suka something balik dulu 2/3 ari pikir pas tuh baru beli..so far..tak menjadi pun!! hahaha