Saturday, December 31, 2011

Last 3 Lo for Scrappin Studio

It's sad to bid farewell to something that u enjoy doing. I've been given an amazing opportunity to be in d design team for Scrappin Studio. It's been a great year for me. Thank you Jamie for believing in me.

I cant wait to see what's lining up for 2012. I'm sure more inspirations and more good stuff from Studio Calico. Here's my final 3 layout that i did using my Dec kit.

If i dont see u tomorrow, Happy New Year All! May 2012 brings much joy, happiness and prosperity to u. Thanks for always being here. Have a good year ahead! *hugs*..:))))

Wednesday, December 28, 2011

Love Me Do Cards - Papier

Hey all, sorry i didn't get to blog yesterday. At Jazzercise class we had 'Lady Gaga-Telephone' routine and yes it's a KILLER for abs!!! omg..i'm convince i lost not only inches but half of my soul too!!! lol. It was intense and yes lotsa screams going on more because of agony than excitement! Hahaha.

Anyway i created this 3D card for my Papier dt posts. The base is actually from a duct tape roll. I cover it up with pattern papers and add cut out images using 3D dots. A lot of fussy cut here but it's very straight forward really. Cut n paste! easy peasy.

I'll be sharing more tomorrow...hopefully! lol. Thanks ladies for leaving such wonderful comment! *hugs*

p/s: Dear Myra, yes i've check her blog before. She is one amazing scrapper!!! Thanks for sharing :)))) 

Tuesday, December 27, 2011

Creative Scrapper #188

Hey all, wow..too tired tonite. Gonna be a super short post. A layout for Sketch 188 using Christmas theme. Papers and some embellishments from SC Ali Edward Dec Daily. 

Hope to be back tomorrow. Nite2 peeps..:))))

Monday, December 26, 2011

Altered 7Gypsies ATC Drawer

Hey all. Merry Christmas!!! It's 2.20 am in Malaysia n yes i'm blogging from iphone. I've just discover Retrocamera application on iphone, funny thing is i've had it for ages but since i'm hook on instagram i've never bothered to try it. So finally i did it this morning. U can see my edited photo here using retrocamera.

I've altered my 7G drawer!!! Yeeaayyyy finally!!! I'm loving the new look n hope u do too n also my latest batch of atc's for Dec. Planning to do few more batches of that soon..if i managed to find time that is!!! Lol.

Anyway peeps..gotta go. A road trip tmrw! Nite2 n happy holiday! :)))

Saturday, December 24, 2011

SC Nov Kit Layout

Hey peeps, it seems as it gets nearer to end of the year things seems to be even busier! lol. I'm hardly home been running in n out of d house. Today no exception. Broke my bank account too! Seems like the kids gets toys every other day and mommy get scrapping stuff every week! my oh my...if this continue we'll eat more instant noodle at home! Hahaha.

Anyway, i did this layout like way back in Nov and totally forgot that i had em in the piles of lo under my table. Just sharing here with you girls using Nov Studio Calico kit. Tomorrow is the make & take session at Papier and i'm hoping to get some atc swap going with my craft buddies. Gotta go to bed soon. So i'll see u when i see u..Merry Christmas & Happy Holidays all..:)))

Thursday, December 22, 2011

Altered Solo Shadow Box For Scrappin Studio

Ola ladies, been a busy day at home for moi. Aaarrgghhh not going into details here, same ol same ol. Anyway i've had a chance to alter a shadow box that i purchase from Jamie, Scrappin Studio. You can get yours here. I used SC Dec Main Kit Brooklyn Flea together with Add On's Printers Drawer & Salvaged. The only add on items from my stash is Prima flower, Mini bottle and Gauze. 

I had a lot of fun doing this one here. It gives me such joy to see the completed box! I just need to find a good space to display it. Anyway this is my final month designing for Scrappin Studio. It's been a great one year! Time flies when ur having so much fun right! Thank you Jamie for giving me such a great opportunity to work with the other talented ladies namely yourself, Jessy Christopher and Iris Uy. They have been such great inspirations for me. 

I'm sure come 2012 Scrappin Studio will have more great designers joining the new term dt and i cant wait to see more projects and challenges for the coming year. All the best to Scrappin Studio and their new dt team! I will always be here to support my talented friend Jamie. Tq all..muuaaahhhhh!!! :))))

Wednesday, December 21, 2011

Calendar Banner For Papier

Hey peeps, it's late here in Malaysia. I'm blogging at 1.45 am! lol. Okay gonna keep this as a short post as i'm enjoying the silence and a bit of me time! I created this banner for Papier dt post this week. Just a simple one, rosette flowers, printed calendar, punch border and Making Memories shimmer swirl. 

Hopefully i'm able to blog again tomorrow. Nite2 n take care all..:)))

Monday, December 19, 2011

More Altered Box

Loving my weekend! Today we had a Papier design team meet up for 2012. So looking forward to introduce the girls soon. Yes, the team at papier is expanding and we'd love to have more fresh talent in the future. So a shout out to Malaysian scrapper out there. It doesn't matter if you've just started scrapping recently just send in your resume to us! You might be who we're looking for! A lot of workshops and planning for 2012 too. Can you tell i am so excited! I have so much to share and yes will take it one step at a time! lol.

Anyway, i came across this cute box at daiso and i actually love the raw look of it and decided not to paint, stamp, mists or do anything to it other than adding embellishment! lol. Yes for once i like to keep it that way! What did i do then? Oohhh well just adding a door handle on the front together with my handmade ribbon flower, gauze, tulle, prima blooms, MF resin and stick pin! Also i added Bo Bunny charms and seam ribbon on the back. That's it and i'm happy! Hahaha. 

So okay, check back here tomorrow for more updates! Nite2 peeps..:)))

Saturday, December 17, 2011

Made To Order-Card

Great day! Love saturday, love teaching, love hanging out with the kids. Yes all of that today! lol. I figure out of all the things that i taught at Papier, layout is still my number one fav's! There's no describing the special feelings i have with designing a 12x12 page. It feels magical just to see a completed layout by my student! Bliss!!!

Anyway today i'd like to share a card made to order from a friend for a bf birthday. She loves pink and purple and i tried to used mostly those colors requested. I decided to go with a different approach other than the conventional looking card i'm used too. This time i create a pocket and a tag. Embellishment comes pretty easy as i had most of the items scattered around my scrap table.

I whip this out in a hurry as i only have so little time to spend creating nowadays. It's a tough thing really trying to juggle house chores, kids, scrapping and classes in between. I have to admit at times i just feel like giving up..totally! Was thinking to forget about scrapping for the time being and yeah that's the sound of frustration right now. Seriously, i had so much ideas to execute but so little time! Please pray i get through this phase in my life without going insane!

Thanks for still being here for me. Your comment and support really means the world to me! *hugs*.

Friday, December 16, 2011

Dec Layout Class at Papier

Hi there. It's been a productive week for me. I'm happy i get to create more though not as often as i used too but it's okay at least i did get things done! For Dec i have a layout class going on at Papier scrapbook store. For those residing in Kl come and join my class which is schedule to be this Sat, 17th Dec at 11.00 am. Still there's place for those interested.

You get to play with alcohol ink and stamping on transparencies (my fav's!) lol and my usual style of layering. There's a pocket behind the main photo to slot in tags and as you can see..i have another pic on the tag. Not much fussy cut so this is good for the beginners too who somehow are so afraid of the scissors! Yeah i got that a lot in my class. The 'i'm not good in cutting' statement but rest assured once u get the hang of it..well there's no stopping you! Hahaha.

This class is running only for Dec after which the next class will feature a different kind of technique and papers. So hurry and register now as i have very limited embellishment for this layout. Thanks for dropping by my humble blog and thanks for leaving me much love! :))))

Wednesday, December 14, 2011

Random 14Dec2011

Been a great day today. All because i didn't have to do much house chores! lol. I had my weekly cleaners came in for 2 hours and the house is basically spotless clean and also the garden been taken care of by a random grass cutter who happens to pass by the area and offered to cut the grass for a mere RM20! Bless!!!

So what did i do with the extra hour at hand? I did a bunch of headbands for my girl! Yippeeee. I bought the metal band at a local shop and i'm happy to finally get the chance to decorate it! Ally love em to bits and decided to keep em all for herself! I ask if i cud share and with a stern voice she said NO! lol. Guess i'll have to get more!

Anyway here sharing a layout i did for Papier blog posting on monday. This one is a simple one, frankly speaking i was tired when i whipped up a last minute work for that piece as i just got home from Kuching. So yeah, not my best and certainly not my favs. I promise to have something better next week. 

Have a good night everyone..:)))

Monday, December 12, 2011

Creative Scrapper #186

Happy Monday peeps! I'm feeling much better and today it's been a productive day so far. Got to scrap all my due assignment without interruptions! lol. Yup the kids is spending time at my mom's. I'm glad my parents is such an understanding being. Sometimes the offer came without me asking. I'm blessed! :)))

Sharing with u a dt layout for Creative Scrapper. I heart this one so much! It's my fav's flowers and i pack it up with lots of my fav's embellishment as well. U can spot MS frame, Prima Flowers, Lace, Old Music Sheet, Die cut Frame, Glitz Design Frame, Doilies, Gauze, Pebbles, MR Chipboard Butterfly, Gesso, Glitter Glam and Mists. Papers from MME. Come and play along at CS and kindly go here to view the sketch and details.

Thanks for dropping by and leaving me comment. Really appreciate it..*hugs*..:)))